
Technika ukončovania
Všetko v Univerze sa deje v cykloch. Veci, javy vznikajú, prebiehajú a ukončujú sa, aby mohli vzniknúť nové, prebiehať a znova boli ukončené...
Ako a čo ukončovať?
Táto technika má korene v starovekej Védyckej tradícii a dodnes ju učia majstri jogy ako klenot na ceste za sebapoznaním.
Inšpirovaný som bol predovšetkým Sri Swami Nithyanandom, tak ako techniku ukončovania učí.
- ukončenie by sme mali robiť vždy súčasne s „Hopponoppono“ (Technika odpustenia a sebaodpustenia).
-
vždy formulovať v prítomnom čase
Ukončujeme :
-
koreňové vzorce – sú to vzorce správania, ktoré vznikli nesprávnym, nezrelým, (detským) porozumením situácií alebo seba samého. Mylné presvedčenia. Dieťa si obnovuje, vytvára koreňový vzorec do 6 rokov života. Zažíva nejakú situáciu, kde prvý krát cíti strach, bezmocnosť, opustenosť, osamotenosť, hnev, smútok, lenivosť, žiarlivosť, lakomosť...
Dôležité je tento vzorec si uvedomiť, rozpoznať, ako sa v živote neustále opakuje ten istý pocit v podobných situáciách. Opäť ho vedome a naplno prežiť (Nechaj emócie plne prejsť a vyplaviť z tela von, nepotláčaj. Plné prijatie a akceptácia. Pritom – neupadaj do bezmocnosti, len ich nechaj prejsť opätovne fyzickým telom, aby sa rozpamätalo, ale tento proces pozorovať už z nadhľadu). Toto je vzorec duše, ktorý sa môže tiahnuť niekoľko životov a vždy sa obnoví vo fyzickom tele pomocou podobnej situácie do 6. rokov. Sú to neukončenia z minulosti, ktoré sa obnovujú, aby boli ukončené. Pokiaľ nájdem a ukončím koreňový vzorec, program, ukončím ho. Kým sa tak stane, vnímam životné situácie a pocity, emócie. Vždy keď sa objaví negatívna emócia, /subosobnosť v odpore) pocit (strach, bezmocnosť, pocit osamotenia, strach z opustenia a podobne, tak hneď ukončím negatívne presvedčenia a postoje, ktoré sú za týmito pocitmi alebo s nimi spojené.
-
ukončujeme negatívne presvedčenia / postoje – mylné, bludné, iluzórne presvedčenia, ktoré sme si vytvorili alebo prevzali (najčastejšie od najbližších v rodine) počas nášho života. Tieto vzorce nám bránia v ďalšom rozvoji alebo môžu byť príčinou narušených vzťahov alebo vzájomných nedorozumení. Dôležité je si ich uvedomiť a ukončiť, príp. nahradiť pozitívnymi vyhláseniami na mentálnej rovine. Vo svojej podstate, opäť upozorňujú na neukončené koreňové vzorce. Príklad: peniaze sú zlé, moji rodičia sa pre ne hádali a rozviedli...
-
ukončujeme neukončenia s bytosťami, zvieratami, vecami. Ukončujeme odpor k nim, teda ukončujeme všetky neukončenia s nimi. Dôsledkom neukončení sú narušené vzťahy, čo je vzájomné odpojenie sa. Prejavuje sa ignoráciou, až nenávisťou a pohŕdaním. Potom je naša pozornosť priťahovaná k objektu od ktorého sme oddelení, máme s ním narušený vzťah. Preto sa cítime nepríjemne, osamotene, trpíme negatívnymi emóciami a ich dôsledkami. Na znovuobnovenie spojenia, porozumenia, priateľstva ukončujeme s inými ľudmi, zvieratami, rastlinami, vecami, prírodou, kozmom, s Bohom ak v Neho veríme, so Sebou samým. Narušený vzťah máme s každým voči komu cítime výhrady, odpor, negatívne emócie alebo myšlienky. Koho kritizujeme, hodnotíme, posudzujeme, o kom akokoľvek negatívne pramýšľame alebo hovoríme a to vrátane seba.
- Podrobnosti
- Vladimír Červenák By
- Návštevy: 1380

Techniky etikoterapeutických zručností
Človek získava poznanie tým, že získava informácie, osvojuje si zručnosti a nadobúda správne postoje, nazerá na Seba a Svet zo správneho kontextu.
Cieľom ľudských bytostí je byť Celistvý, návrat do celistvosti, úplnosti, naplnenia, nie-dvojnosti - Advaity (CUNA). Za týmto cieľom ideme nevedome alebo vedome. Čím vedomejšie, tým efektívnejšia, priamejšia je Cesta.
Na ceste za týmto cieľom sa účíme výtvárať porozumenie sebe aj iným. Učíme sa spájať sa. Prepájať svoje srdcia. Spájať sa v porozumení, priateľtve. Tákého spojenie nazývame láskou alebo súcitom. Súcit je schopnosť sú- cítiť, cítiť to čo cíti ten s kým som spojený.
Naučiť sa milovať, súcítiť je najdôležitejšia zručnosť, ktorej sa učíme.
Láska je spojenie a jej plodom je radosť - Blaženosť. (Blaženosť v sansrkrite nithyananda)
Etikoterapeutický výcvik ktorý vediem zahrňuje týchto 9 základných zručností, ktoré sa spoločne učíme:
- Podrobnosti
- Vladimír Červenák By
- Návštevy: 609

Technika na objavenie životného poslania, misie
Ako na to? Existuje mnoho techník, niektoré sú zložité. Ponúkam vám jednu z jednoduchších, ktorú zvládne každý. Čím viac budete procesu otvorení a čím viac budete dôverovať, že funguje, tým rýchlejšie sa dostanete do cieľai. Pokiaľ budete mať pochybnosti, budete si myslieť, že je to nezmyselná strata času, neznamená, že to nebude fungovať pokiaľ to vyskúšate. Odporúčam predtým technikou ukočenia ukončiť sebapochybnosti.
Ako postupovať:
- Zoberte si papier a pero.
- Napíšte si nadpis, "Čo je mojím skutočným životným poslaním? Mojou misiou?"
- Napíšte akúkoľvek odpoveď, ktorá vám napadne ako prvá. Nemusí to byť celá veta. Stačí trebárs krátky slovný zvrat, myšlienka.
- Opakujte krok 3. tak dlho, pokiaľ napíšete odpověď, ktorá Vás rozplače, budete cítiť hlbokú emóciu, dojatie, pohnutie.
- Našli ste Vaše poslanie, misiu.
Zdroj: Životné poslanie
- Podrobnosti
- Vladimír Červenák By
- Návštevy: 122

Drevené pyramídky
Pyramídky rôznych rozmerov
podľa účelu použitia:
liečenie, odstránenie/odrazenie geopatogénnych zón, harmonizáciu prostredia, energetizáciu a konzerváciu potravín, kozmetiky, byliniek, kávy, čaju, mlieka..., obnovuje chuť mrazených potravín, energetizuje vodu, nosená na hlave lieči migrény, lieči prikladaním na bolestivé miesta na tele, harmonizuje čakry, pomáha pri depresiách, nespavosti (zavesená nad posteľou).
Rozmery: základňa/výška/cena:
23,6cm/15cm = 8 €
31,4cm/20cm = 10 €
35cm/22,3cm = 12 €
50cm/31,8cm = 15 €
alebo podľa požiadavky (rozmer prepočítaný daným pravidlom zlatého rezu)
Kontakt: Daška Mundierová 0907128 605
- Podrobnosti
- Vladimír Červenák By
- Návštevy: 5222

Koučing
Hoci sa tento výraz u nás v minulosti používal aj v nesprávnych súvislostiach, dnes je už jeho význam, aspoň zainteresovanej časti verejnosti, zrejmý. Koučovať - Podporovať.
Najvšeobecnejšie akceptovaná definícia tohto pojmu uvádza, že koučing je „sprevádzanie niekoho procesom učenia a rozvoja".
|
Proces koučovania sa radí k najdynamickejšie sa rozvíjajúcim metódam rozvoja ľudských zdrojov, v zásade je jeho cieľom nahradiť neželané správanie či skôr postoje vhodnými.
Mnohí odvodzujú koučing od športu, kde nám úloha kouča je zrejmá. Koučing má však hlboké korene v našej kultúre. Grécki filozofi používali maieutiku. Je to metóda, ked sa učiteľ žiaka pýta, kladie mu otázky a odpovedá mu inými otázkami až dovtedy, pokým sa žiak skontaktuje so svojím vnútorným Zdrojom a dostane sa mu odpovedí priamo od neho. Maieutika je termín používaný Sokratom pre umenie viesť dialóg. Jej jadrom je myšlienka, že pravda je latentne prítomná v rozume každého človeka už od narodenia, ale musí sa „priviesť na svet“ skrze správne položené otázky učiteľa.
Z týchto kultúrnych prameňov koučing čerpá. Kouč vychádza z predpokladu, že koučovaný má všetky odpovede na svoje otázky v sebe. Pomáha mu nájsť cestu k nim.
V prípade individuálneho koučingu je často práca medzi koučom a koučovaným podobná osobnému poradenstvu. Existujú však školy, ktoré uprednostňujú direktívny prístup, iní zasa pracujú nedirektívnym, tvorivým, kreatívnym spôsobom, podporujúcim vnútorný potenciál koučovaného.
Ak hľadáte kouča, platí to isté, čo pri výbere školy pre dieťa, pri výbere lekára alebo psychoterapeuta.
Vyskúšajte ho, a ak vám človek prístupom vyhovuje, vyberte si ho.
A aký by mal byť optimálny kouč?
Položte si otázku, spĺňa váš kouč takéto kritériá?
- vhodný je človek s niekoľkoročnou manažérskou skúsenosťou,
- zrelá osobnosť, ktorá nepotrebuje nikomu nič dokazovať,
- nie je súperom, dokáže podporiť, ale i poradiť,
- mal by byť nezávislý a strategicky mysliaci so zručnosťou podporiť inovatívne myšlienky manažéra (o dôvod viac mať za sebou riadiace skúsenosti s dávkou zodpovednosti) so širokou sieťou kontaktov,
- mal by vedieť plánovať, hodnotiť a v prípade potreby zvládnuť aj krízovú intervenciu, prípadne poradiť iného odborníka,
- so spektrom zručností, ako aktívne počúvanie, konštruktívna spätná väzba (pochvalná i kritická), kladenie otázok, podpora,
- máte výborné referencie od niekoho, koho dobre poznáte na kouča, s ktorým máte záujem spolupracovať,
- je dôveryhodný, disponuje charizmou.
Vyskúšajte si 60 alebo 90-minútový koučing:
- životný koučing, individuálny aj párový ak riešite nejakú zložitú životnú situáciu, chcete si vyliečiť vzťahy, potrebujete urobiť dôležité životné rozhodnutia
- spirituálny koučing, ak ste sa ocitli v existenciálnej kríze, hľadáte zmysel, hľadáte hlboké príčiny svojich zdravotných symptómov.
- firemný koučing, ak sa potrebujete zlepšiť v dosahovaní vašich firemných cieľov,
Objednať koučing:
- Podrobnosti
- Vladimír Červenák By
- Návštevy: 18445
Ďalšie články…
- Priestor spojenia a priestor odporu, ako ho rozpoznať?
- Pane, zmiluj sa nad celým svetom, daj mu pokoj, mier a lásku
- Strach zabíja vzťahy a telo
- Etikoterapeutické rozhovory v kruhu o príčinách a následkoch
- Vykročme...
- Duchovné príčiny ochorenia
- Všetko je súčasťou všetkého, sme prepojení
- Sebaúcta - etikoterapia Mgr. Vladimír Červenák
- Ako odpustiť?- etikoterapia Mgr. Vladimír Červenák
- Jaroslav Dušek hostí MUDr.Jana Hnízdila
- Marián Kuffa: Cesta POKORY a cesta pýchy
- Boh versus Satan
- OSHO - Láska je najsilnejšia liečivá sila vo vesmíre
- Posolstvo Hopi
- Bohovia a mimozemšťania
- Egyptská kniha mŕtvych - kniha brán - sprievodca na cestu podsvetím.
- Miguel Ruiz : 4 Dohody, v interpretácii Jaroslava Dušeka
- Jaroslav Dušek - O ČASE, PŮSTU, VODĚ A KAMENECH
- Zjavenie
- Svet záhad - Atlantída
- Na slovách záleží
- Snatam Kaur ~ Sa-Ta-Na-Ma
- Zeitgeist: Moving Forward
- Päť nebezpečných vecí, ktoré by ste mali nechať vaše deti robiť...
- Když kámen promluví - Jaroslav Dušek
- Ralph Smart - Ako byť sám sebou?
- Stanislav Grof - rozhovor
- Atheneho teória všetkého
- Život je zázrak a 2012 náš svet naozaj môže zmeniť
- Anjeli a dejiny ľudstva - Jarda Dušek a Emil Páleš
- Atheneho teória všetkého
- SARVAMANGALAM - dokument o indických svatých mužích
- Anjeli a dejiny ľudstva - Jarda Dušek a Emil Páleš
- Päť nebezpečných vecí, ktoré by ste mali nechať vaše deti robiť...
- GEN: Eduard Tomáš, režie: Viliam Poltikovič, 1993
- PÁTÁ DOHODA - Jaroslav Dušek
- Ralph Smart - Ako byť sám sebou?
- Středověká mystika a lidská víra
- PÁTÁ DOHODA - Jaroslav Dušek
- Skrytá história ľudstva
- Pendulum - vlny
- Najväčším guruom je láska
- Tajný projekt: PAMĚŤ VODY!
- Najväčším guruom je láska
- Gény - sú naším osudom?
- Na Počiatku Bolo Svetlo
- Teória superstrún
- Na Počiatku Bolo Svetlo
- Odhalenie egyptských záhad
- ČO JE TO LÁSKA? - Pavel Kolář, lékař a fyzioterapeut,